Tuto trasu v žádném průvodci nenajdete. Vychází z našich bohatých znalostí okolí Klatov, kde známe prakticky každý kámen, takže vám můžeme nabídnou trasy, kde nepotkáte živáčka a dokonale si užijete vaše cyklistické výlety. Trasa je náročná, ale pokud si s sebou vezmete mapu, můžete si ji kdykoliv upravit, prodloužit či zkrátit. Na riziková místa vás vždy v textu upozorníme.

Začínáme samozřejmě u nás Nad Rybníkem a vydáme se vlevo po 2082 do Zavlekova, Suché a Buršic. V Buršicích odbočíme na 305 na Brod a po krátkém úseku na hlavní silnici Klatovy - Sušice odbočíme na Vlčkovice a pokračujeme do Mlázov po polní cestě. Pokud se zde chcete již po 11 kilometrech občerstvovat, určitě jděte na zámek a ne k Podkově. U zámku pojedeme kousíček po 2097 a potom rovně na vesnici Sluhov po krásné polní cestě.

Cesta do Sluhova.jpg

Ve Sluhově odbočíme vlevo a pokračujeme po cyklotrase 2036 až na silnici, spojující Chlistov a Malonice. Silnici přejedeme a jedeme zkratkou po polní cestě přímo do vesnice Tržek. V Tržku vyhledáme betonovou silničku a stoupáme po 2097 nahoru ke kopci Boudovka. Pokud se divíte, proč je zde takováhle vojenská cesta, tak je to proto, že v 80. letech byla na Boudovce vybudována přísně tajná protiletadlová střelecká baterie. Místní nic netušili až do jedné bouřlivé noci, kdy popadaly stromy na vrcholu a najednou všichni věděli, o co tam vlastně jde. Více informací najdete v tomto článku. V prudkém stoupání mineme pomník Františka Šraita, dlouholetého pořadatele cyklomaratonu Král Šumavy, který zde zemřel při značení tohoto závodu v roce 2013.

Když dorazíme na rozcestí, můžeme jet rovnou doleva na zříceninu Sv. Bartoloměje, a nebo si můžeme celou Boudovku objet po lesní cestě podle naší mapy - je to moc pěkná lesní vyjížďka. Každopádně skončíme na 2038 a sjíždíme prudkým kopcem k osadě Hubenov, ze které jsou nádherné výhledy na údolí k Běšinám a na Šumavské kopce směrek k Čachrovu a Javorné. 

Cyklotrasa 38 u Hubenova

V Hubenově zatočíme vpravo a pokračujeme kousek po hlavní trase 38 až do Radinov. Tento úsek je opravdu krásný a nejezdí zde moc lidí. Od Radinov je to však horší, obzvlášť o víkendech, takže přejedeme hlavní silnici a pokračujeme obtížnou trasou 2098 nahoru na hřeben k obci Horní Lhota. Na křižovatce v bodu 10 se nám otevře fantastický výhled do krajiny. Pokračujeme po úzké silničce až na konec světa do obce Loučany. Tam silnice končí a pokračujeme kousek po polní cestě do Javoru a dál na Klenovou. Kdo si chce užit ještě jednu krásnou silničku, může v Javoru odbočit vlevo na Lehom a dojet až do Strážova a vrátit se na Klenovou přes Rovnou. 

Hrad_Klenová.jpg

Jsme na Klenové, což je hrad a zámek s galerií, prohlídku doporučujeme spíše pokud pojedete autem, takže pokračujeme rovnou dál - doporučujeme si hrad objet spodem, nabízí se tam krásné výhledy nahoru na hrad - dříve bývalo v tomto prostoru vojenské cvičiště, patřící k nedalekým janovickým kasárnům. Z Klenové jedeme po silnici směr Týnec, což byla kdysi velmi významná obec, sídlo Kolowrat - Krakowských. Zdejší monumentální zámek, mimochodem největší barokní zámek v Čechách, má neskutečně zajímavou dávnou i nedávnou historii a současnost, doporučujeme podívat se na web a tento dokument.

Zamek tynec.jpg

Z Týnce můžete jet samozřejmě dál po silnici, ale pokud chcete zábavnější cestu, dejte se podle naší mapy po žluté turistické nahoru na Loretu. Úsek je samozřejmě vhodný pouze pro horská a treková kola, U hráze rybníka Gomora je nutné kolo kousek nést. V bodu 13 si udělejte odbočku k troskám monumentální kaple se zajímavým kruhovým výhledem na nebe. Z Lorety již pokračujeme do Klatov po cyklotrase 2035 - pozor, sjezd do města je po deštích dost blátivý. 

Klatovy jen mineme, pokud se chcete najíst, můžete zajet do Mercandinových sadů do bistra na Kolonádě, nebo do motorestu v Soběticích - po tamním výživném jídle je však nutná přestávka na vytrávení. Pokud chcete něco lehkého a zároveň výživného, zastavte se v Klatovech ve Vídeňské ulici v našem bistru Vitalka - ovšem pozor, po 13 hodině již bývá všechno jídlo vyprodáno. 

Přejezd u Lub.jpg

Z Lub pokračujeme vpravo - na jih, po hlavní trase 38, ale jen kousek, protože odbočíme přes přejezd na trasu 2277 do Spáleného lesa - pokračujeme vpravo kolem zeleného domku po asfaltce nahoru do kopce. Les neshořel, vyrábělo se zde kdysi dřevěné uhlí. V prostřed lesa je bývalé popraviště z dob Heydrichiády. Po 2077 pokračujeme příjemnou cestou až do obce Mochtín - tam nic zajímavého není, takže rovnou dál po 305 až k Hošticím - nejsou to ty Hoštice. Před nimi odbočíme doprava na Hoštičky mimo značenou trasu a stoupáme nahoru, kde se napojíme na Křižíkovu cestu. Můžeme jet buď podle naší mapy, nebo se na ni napojit v Kydlinech. Po této cestě chodila denně matka Františka Křižíka do Klatov pro pečivo.

Následuje velice náročné stoupání po lesní cestě až na Chuchli, což je pár domků pod vrcholem Barák, na kterém je z daleka viditelný televizní vysílač. Na Chuchli se můžete rozhodnout, zda pojedete po červené do Plánice a pak zpět na Hnačov, nebo podle našeho doporučení krásnou lesní cestou do Zdebořic a poté úzkou asfaltkou do Křížovic. V Křížovicích máme v nohách již skoro 60 kilometrů, ale pár nepříjemných kopců ještě zbývá - z Křížovic můžete jet buď po polní neznačené cestě do Skránčic a rovnou zpět na Hnačov, nebo po silnici přes Novou Plánici po cyklotrase 2041, ze které se napojíte na 2082, která vás dovede zpět do naší osady.